Som virksomhedsindehaver er du måske klar over, at der ikke er særlig meget virksomhed, hvis der ikke er nogle kunder. Ingen salg medfører oftest ingen profit, hvilket igen i de fleste tilfælde vil resultere i virksomhedens konkurs. Derfor er forbrugerne altså en nøgleingrediens til succes på markedet, og det kan være vigtigt at få deres opmærksomhed.
Hvem skal du have sat i?
Det er måske ganske fint at få en gruppe menneskers opmærksomhed i din marketingstrategi, men hvis denne pågældende gruppe af mennesker ikke er interesserede i dit produkt eller din service, og derfor ikke køber den, så kan det jo være et med det ovenstående tilfælde. Derfor er det yderligere essentielt at skabe opmærksomhed ved den rette gruppe af mennesker. Du ved måske, hvilken type af mennesker, du har designet dit produkt til. Måske er det en meget specifik demografi, måske er det en meget generelt. Det er for så vidt irrelevant, det vigtige er blot at din markedsføring når ud til dem, der kan udvikle sig til kunder.
Hvor skal de møde produktet?
I den sammenhæng kan du ligeledes gøre overvejelser omkring, hvor disse potentielle kunder skal møde dit produkt henne. Sælger du for eksempel dit produkt på hjemmesider som Amazon, så kan mange af dine kunder måske hentes gennem denne hjemmeside ved hjælp af Amazon Ads. De, der allerede handler på Amazon og er glad for servicen, vil måske være mere tilbøjelige til at føje dit produkt til kurven, end en person, der aldrig før har forsøgt sig med Amazon og altså måske ikke er helt overbevist om dens troværdighed.
Der kan være flere henseender, hvor andre metodikker og strategier vil se sig mest fordelagtige, så det handler måske i virkeligheden for dig om, at sætte sig i din målgruppes sted og undersøge, hvordan du bedst når dem.