Stort set enhver moderne virksomhed er naturligvis interesserede i at tiltrække så mange kunder som overhovedet muligt. Dette er i dag ensbetydende med, at man skal have en stærk tilstedeværelse på nettet. Dette starter med en god hjemmeside eller webshop, men mindst lige så vigtigt er det, at man befinder sig øverst på listen på Googles søgeresultater. Og der findes faktisk to gode muligheder for at lokke et rigtigt stort antal kunder forbi din hjemmeside – og i sidste ende din virksomhed.

Virksomheder og karriere

Hvad er idéen bag Google Ads?

Den første mulighed for at reklamere på nettet via Googles søgeresultater stammer faktisk fra Google selv. Du har måske allerede hørt om Google Ads, men famler fortsat i blinde, når det kommer til at forstå hvad det hele egentlig går ud på. Google Ads er ganske enkelt en ydelse fra Google, hvor man betaler for at blive placeret i de øverste 4 (og ofte også de nederste 4) søgeresultater. Ved måske at hyre en freelance Google Ads konsulent til at geare din virksomheds hjemmeside imod Googles søgeresultater, så vil du hurtigt opdage at din hjemmeside vil have langt flere besøgende end tidligere – og samtidigt vil dit salg uden tvivl stige voldsomt som følge heraf. 

Derfor er Google Ads så effektivt

Det forøgede salg skyldes nemlig, at folk i langt de fleste tilfælde aldrig bevæger sig forbi den første side på Googles søgeresultater. Hvis du er en lille smule bekendt med internet marketing, så vil du måske nu tænke at dette måske lyder en kende som SEO (søgemaskineoptimering). Det er såmænd ganske forståeligt, men de er nu ikke desto mindre forskellige. Forskellen er nemlig, at Google Ads og SEO opnår deres placering på ranglisten på to vidt forskellige måder. Google Ads betales selvfølgelig – og dette sker pr. klik. Hos SEO er der derimod en lang række andre faktorer, der spiller ind.

 internettet

Hvad er SEO så?

Det kan være temmelig vanskeligt kort at forklare hvad SEO egentlig er for en størrelse, men i store træk anvender SEO Googles algoritmer for at opnå højere placering på søgeresultaterne. Dette er dog ikke altid lige til. For at opnå dette mål, så vil det derfor være en god idé at hyre en freelance SEO ekspert til at søgemaskineoptimere din virksomheds hjemmeside. På denne måde vil du nu langt mere effektivt opnå en højere placering på Google – og dermed flere kunder.